De tijd dat iedereen dagelijks van 9 tot 5 naar kantoor ging om achter een eigen bureau aan het werk te gaan, lijkt voorgoed voorbij. Dat we het afgelopen jaar, gedwongen, meer thuis zijn gaan werken dat is een feit. En inmiddels is het ook wel duidelijk aan het worden dat voor veel mensen werken zal blijven bestaan uit een combinatie van thuiswerken en werken op kantoor. Thuis kun je werk doen, waarbij focus en een goede concentratie belangrijk zijn. Op kantoor ontmoet je collega’s, werk je samen met een team of sluit je aan bij een vergadering, een workshop of een brainstorm. Deze veranderende manier van werken is zeker niet nieuw, maar de veranderde functie van kantoren is het afgelopen jaar wel in een stroomversnelling gekomen. Maar wat betekent dit voor de werkomgeving? Hoe ziet het ‘nieuwe kantoor’ eruit?
“IEDER INTERIEUR VERTELT EEN EIGEN EN UNIEK VERHAAL.”
Het interieur van een werkomgeving mag een weerspiegeling zijn van de identiteit van een organisatie. Zodra je een kantoor binnenkomt is herkenbaar bij wie je binnenstapt. Fun-elementen in het interieur zorgen direct en indirect voor een positief effect op werkprestaties. Natuurlijk kennen we allemaal de voorbeelden van grote Amerikaanse bedrijven waar complete speeltuinen in het kantoor te vinden zijn. Maar zo ‘gek’ hoeft een werkomgeving echt niet te zijn. Elementen met een knipoog kun je heel goed in details terug laten komen in een interieur. Maar ook een vergaderruimte met een thema, passend bij het bedrijf is een goed idee.